donderdag 16 april 2015

Asielzoekers; wat vooraf ging.

Een groot gedeelte van mijn leven woonde ik in het midden Oosten, noord Afrika en zuid Europa. 
Zo'n 30 jaar geleden voorspelde ik al hetgeen nu gebeurt. 
En ik ben geen Einstein. 

Oftewel, volgens mij kan ieder mens het beredeneren.

Ga maar na: Al tientallen jaren doen wij, "het Westen", ons uiterste om de baby en kindersterfte in Afrika, wereldwijd, terug te dringen. En met groot succes!

Het logische gevolg is uiteraard dat de wereldbevolking al tientallen jaren explosief groeit; want we hebben helaas niet het denken aangepast.
Vroeger bleven van de 10 kinderen er 2 of 3 in leven.. nu 9.


Al honderdduizenden jaren trekken volkeren over de Aarde, op zoek naar eten, geluk. 
En des te meer mensen, des te slechter de omstandigheden, des te groter is de trek.

Nu wordt "het westen" geconfronteerd met haar eigen, goed bedoelde, maar uiterst kortzichtige beleid. 

En wat doen "wij"? 

Vlak voor de kustlijn van Europa bewaken we de Middellandse zee; waardoor, met een beetje geluk, 90% de oversteek niet haalt.
En de overige 10%?

Dat is een groot probleem. 
M.i. het resultaat van al onze geweldige, super inspanningen om de baby's te redden. 

Gelukkig zijn wij aan de goede kant van de zee geboren. Voor hetzelfde geld waren wij in  Afrika geboren.

Dus?     

     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten