woensdag 15 augustus 2012

Het is immers 2012

We schieten lekker op. Het is inmiddels 15 augustus, maar van 'de grote bewustzijnsverandering' heb ik nog niets gemerkt! Jij wel?!
Onlangs las ik op een website de tekst '2012 is uitgesteld'. Daar lijkt het wel op.

Maar vreemd genoeg deed die tekst iets met me: Er moet wat hout op het vuurtje!

Ik denk dat we allemaal beseffen dat er iets niet goed gaat. Het slechte nieuws volgt zichzelf steeds sneller op. En, naar mijn gevoel,  komt het steeds dichterbij.
Maar wat zijn de oorzaken? Ik heb al zoveel gehoord en gelezen; de banken, het grote geld enz.

Iedere dag worden onze gedachten continue bewerkt. Volgens de auto fabrikant moet je vandaag een nieuwe kopen; de rest betaal je over twee jaar. Volgens een enthousiaste travel agent moet je vandaag naar Mexico. En volgens .... moet je vandaag .... Onderzoek heeft uitgewezen dat wij dagelijks 5,000 van dergelijke boodschappen krijgen 'binnen gepropt'.
Het is niet vreemd dat we zodoende moeite hebben om 'het grotere geheel' te kunnen overzien van wat er momenteel gaande is in de wereld. Maar ons gevoel liegt niet; wij voelen dat het 'de verkeerde kant' opgaat.

In 'De Nacht dat de Sterren Dansten' ontdek je mensen die anders denken. Het boek daagt uit om anders te denken.
Lees de recensies aub. Die zeggen genoeg.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten