zaterdag 17 november 2012

Making a Change; Let 's do it Now!

Deze prachtige recensie plaatste een lezeres gisteren op Facebook:

Lieve medereizigers,
De inhoud van dit boek is een onewayticket to Paradise..
Lees met je hart en verruim je kaders..
Bevrijdt je van Illusies en Leef..
Hier, nu, Eeuwig..
Wees geen marionet in een veel te langdurend spel.
2012...,
Het is Tijd..

Ik probeer een "bijzonder goed doel" van de grond te krijgen. 
Het is mijn passie, het voelt als mijn levens-missie; het houdt mij al jaren bezig. 

Wat is het "bijzondere goede doel"? 
In mijn beleving zijn wij, als mens, het spoor helaas volledig bijster, én als we ons niet bewust worden, zal de toekomst er niet beter op worden. 
Ons probleem is m.i. eenvoudig, maar de oplossing lijkt uitermate complex.
Ons probleem is dat wij de aarde plunderen, en dat het geplunderde de basis van het systeem vormt; de economie. 
Tweehonderd jaar geleden zat de aarde nog bomvol, de economie kon groeien! Maar die tijd ligt inmiddels definitief achter ons. De periode van toenemende schaarste is aangebroken. 
Daarnaast wordt ons probleem aanzienlijk vergroot aangezien de wereldbevolking exponentieel toeneemt...
Als wij onze huidige koers vervolgen zal er zodoende ergens in de toekomst een tijd aanbreken dat er hier vele miljarden mensen zullen leven, met niets meer te plunderen.

Maar voordat het zover is zullen de spanningen en negatieve ontwikkelingen (armoede, honger, chaos, oorlog) toenemen... 
Dát is m.i. de weg die wij momenteel gaan. En we hebben helaas te maken met een versnelling. 

De oplossing lijkt complex; de economie 'herstructureren' is immers een Utopische gedachte; een praktische onmogelijkheid. En dagelijks nemen de spanningen en onrusten inmiddels toe!
There is no time to waste. 

Ik zie een bijzonder mooie, prachtige, uitdagende én haalbare oplossingsrichting; mijn "Bijzondere Goede Doel".
Allereerst moeten wij ons bewust worden. Hoe moeilijk het misschien is voor veel mensen, maar we moeten de waarheid onder ogen zien... In het belang van de miljarden mensen die hier over 50 of 100 jaar zullen leven.  Onze toekomst. 

Mijn plan:

Ik heb een boek/roman geschreven, waar de lezer een andere wereld leert kennen. Een samenleving zonder economische belangen; mensen die geloofden in de waarheid.
Het heeft mij jaren gekost om het verhaal, vanuit ieder perspectief, zuiver te krijgen. 
Hoewel drie bekende, toonaangevende uitgevers het manuscript wilden, heb ik besloten mijn boek rechtstreeks te verkopen! Zonder tussenkomst van een uitgever. Simpelweg omdat ik als 'onbekende debutant' niet moest verwachten iets te verdienen! (letterlijke woorden).
Hetgeen voor mij onbespreekbaar was, aangezien ik de opbrengsten wil gebruiken om een stukje aarde 'Perfect' te krijgen; gereed voor de komende 300,000 jaar!

Wij hebben inmiddels zoveel geleerd; met name de afgelopen tweehonderd jaar zijn heel leerzaam geweest. We weten nu hoe het niet moet! 

Er zijn nog voorraden op aarde, de globale communicatie is momenteel ongekend goed, én de globale chaos is nog te overzien. 
Kortom, if we want to change, let's do it now!

Doordat ik, mijn gevoel volgend, de hele keten heb verwijderd, is er een uiterst bijzondere situatie ontstaan. 
De lezers bestellen het boek direct bij de auteur!
En de marge is ongekend groot! (ca. 10 euro/boek).

Uitgevers zijn uiteraard niet blij met mijn initiatief, want als mijn roman een (internationale) bestseller wordt, is het literaire hek ongetwijfeld van de dam; veel meer auteurs zullen zich bevrijden van machtsmisbruik en wurgcontracten. 
Hoe mooi mijn initiatief ook is, mijn roman wordt zodoende in de 'gangbare' literaire media helaas niet onder de aandacht gebracht! Principes stoppen waar belangen beginnen. C'est la vie. Dat is de wereld waarin wij leven.  

Desalniettemin verspreidt het boek zich! Dankzij enthousiaste lezers! 
Enthousiaste lezers hebben het boek al (gratis) vertaald in Engels!
Het kan lukken! 

Ik leef helaas van een bijstandsuitkering, en moet ieder kwartje drie keer omdraaien. Ik mis zodoende het geld om het boek te promoten. 

Onlangs heb ik Symbid ontdekt, een internationaal investerings-platform. En sinds afgelopen week kan iedereen nu investeren in mijn roman.Door 10% van de aandelen te verkopen heb ik het geld om de website te verbeteren, en om via internet en social media het boek grootschalig te promoten; zo is het bijv. mijn bedoeling om 1,000 exemplaren als "Super Aanbieding" via Facebook en Twitter te verspreiden. Op voorwaarde dat men het nieuws via social media verder verspreidt! (Ik ben niet gebonden aan de vaste boekenprijs!)
Ook zal ik dan het geld hebben om de internationale verkoop/netwerk van de grond te krijgen. 

Zodra de verkopen voldoende zijn, zal ik een stichting oprichten (Vipassana Foundation), en zullen de opbrengsten naar de stichting vloeien.
De stichting zal de inkomsten gebruiken om 'global awareness' te verspreiden én de overige inkomsten zal de stichting doneren aan de creatie van het (kleine) stukje aarde 'Perfect'. 
In de hoop dat mijn onbaatzuchtige gedrag anderen inspireert...

Afgelopen week is er al voor 180 euro geïnvesteerd! Het begin is er. Vanaf 20 euro kan men investeren.
Needless to say; als De Nacht dat de Sterren Dansten een bestseller wordt, zal het rendement op de investering ongekend groot zijn.
En, nog belangrijker, een positieve, zichzelf versterkende spiraal zal ontstaan!  In een wereld die dagelijks donkerder wordt... 
Bezoek aub de website (www.vipassanaweb.nl) , en lees de fantastisch mooie, schitterende recensies! Geschreven door volstrekt onbekenden die het boek bestelden!

Alle info over Symbid, en hoe men kan investeren:http://symbid.nl/ideas/2924-breakthrough-in-bookselling

Let us try to make a change.
After all; it's up to us!

In Liefde en Licht,

Peter Holleman/ Chantal Alaïs
Transgender auteur van 'De Nacht dat de Sterren Dansten'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten