donderdag 30 januari 2014

De toekomst van de boekenbranche? De macht verschuift naar de auteurs.

Heeft een auteur nog een uitgever nodig?
Er verschijnen via de uitgevers jaarlijks meer dan 12,000 nieuwe boektitels... 
Hoeveel zijn er succesvol? 
5?
De overige 11,995 titels?
Pech. 

Ik zou gek worden!
Jarenlang heb ik aan m'n manuscript gewerkt; het is mijn alles.
En ik geloof dat er tienduizenden auteurs zijn, zoals mij. 

Fairtrade Literatuur is voor jullie de toekomst. 

Je boek zonder ISBN.
En de internet verkoop doe je zelf!
Geïnteresseerden googlen op de titel...
Als jij het boek via Bol.com verkoopt, verschijnt Bol.com als eerste, en dan verdien jij vrijwel niets!

De verkoop in de boekwinkels stelt momenteel niets meer voor; van de 12,000 nieuwe boektitels hebben ze misschien 10% in voorraad. Waarschijnlijker minder dan 1%!

Maar dat verandert als ze fairtrade literatuur gaan verkopen!
Boeken die ze rechtstreeks bij de auteur bestellen; waardoor auteur en boekhandel 'fair' verdienen!

Dat is de toekomst!  

De kracht van een boek zijn de 'True Fans'; die groep moet zich opbouwen...
Fairtrade boeken krijgen die tijd... 
De macht verschuift naar de auteur. 

Benieuwd?
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten