zaterdag 11 januari 2014

Ik kies voor nieuwbouw

Als ik om mij heen kijk, zie ik hoe snel de wereld momenteel verandert.
De implosie is begonnen; we gaan nu van globaal naar lokaal. En van 2-D naar 3-D.

Ik geloof echter dat het veel eenvoudiger is, om van scratch te beginnen. 
En als we dan toch 'De Nieuwe Wereld' creëren, laten wij het dan "perfect" doen.
Wat is perfect?
Dat is de vraag... 

Maar als die vraag ons leven gaat beheersen, dan zijn wij m.i. op de goede weg;
Hoe creëren wij de perfecte wereld?
Een wereld waarin wij, als mens, voor de komende honderdduizenden jaren, willen leven.

De Aarde is een kosmisch sprookjeslandschap, en wij be-leven het.
Hoe moeilijk is het, om te beseffen dat wij 24 uur per dag ergens in het midden van een gigantische zee van sterrenstelsels, nu dit be-leven. 

Wij beleven de absolute top!
Ik kijk naar mijn fruitmand; er ligt een ananas uit Costa Rica, sinaasappels uit Spanje, bananen uit Columbia, en appels uit Nederland. 
Ik geniet van mijn thee, uit India. En ik geniet van mijn kop koffie; uit Brazilië. 

De afgelopen honderd jaar heeft de mensheid gepiekt. In ieder opzicht. 
Maar alles dat piekt, kent een daling. De implosie. 

Als 2-D denker stop je bij de opmerking; 'maar er moet toch brood op tafel'.

Als mensheid danken wij ons bestaansrecht, omdat wij kunnen denken!
Dus... Start Thinking.. :)      

 http://www.vipassanaweb.nl/the-vipassana-project/  
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten