zondag 19 oktober 2014

Een bericht aan het nageslacht

Ik kan me voorstellen dat ergens in de toekomst, misschien over 500 jaar, onze nakomelingen zullen proberen te ontrafelen waarom er wat gebeurde, waardoor hun wereld is wat het is...


Positief denkend hebben ze uiteraard mijn roman gelezen, en benieuwd geworden naar die vreemde, unieke schrijfster hebben ze op hun zoektocht mijn blog, dit bericht, gevonden.

En ze lezen het nu. Nu heb ik contact met de toekomst. 

De stand van zaken anno 2014? 
Ik zal het jullie vertellen. 
De traditionele media hebben nog een gigantisch effect op het denken. 
De situatie op Aarde verslechtert enorm snel. (wat mij betreft logisch, want wij beleven een exponentiële fase, maar ik denk dat minder dan 1% van de mensen het zien).

De meerderheid gelooft nog in de "Economie", en leven nog graag in de waanwereld van de 2de helft van de vorige eeuw (1950-2000)
Ze beseffen nog niet dat wij rond 2,000 het kantelpunt zijn gepasseerd.
Zodoende gaat het momenteel structureel iedere dag slechter...

Ebola uitbraak begint nu een pan-epidemie te worden.
Zwarte anarchistische bewegingen zijn wereldwijd in opmars, maar nog beheersbaar. 
Spanningen tussen landen groeien. 
Massale globale emigratie begint op gang te komen.
Temperatuur stijgt uiteraard enorm snel, maar is in Nederland goed te doen. 
Met Kerst kunnen we nog niet buiten dineren.  

Hoe jullie wereld is, weet ik niet. Ik zie twee scenario's. 
Ik hoop uiteraard dat jullie samenleving gebaseerd is op De Nacht dat de Sterren Dansten.




   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten