woensdag 3 april 2013

Mijn Droom: Vooruitzien is regeren.

Zojuist heb ik "mijn Droom voor ons Land" geplaatst. 

Mijn Droom voor Nederland is een Droom voor de Wereld.
Dat het niet goed gaat in de wereld, is inmiddels oud nieuws. Door de economische terugval bevindt de wereld zich in een negatieve, zichzelf versterkende, spiraal. Ik zie een bijzonder mooie en haalbare oplossingsrichtingsrichting: Dat is mijn Droom. 
Nederland heeft in het verleden al vaker het voortouw genomen m.b.t. nieuwe maatschappelijk/sociale inzichten. Het Koningshuis speelde daarbij vaak een belangrijke rol. Ook nu zie ik dat ons land, en onze Koning, opnieuw die leidende rol kan spelen.

Achtergrond:
- De economische terugval is helaas structureel, aangezien het wordt veroorzaakt door een toenemende schaarste aan de bron. 
- De wereldbevolking stijgt exponentieel; dagelijks groeit de wereldbevolking met ca. 300,000 zielen.
- Als mens leven wij al minstens 300,000 jaar op aarde. Wij danken ons bestaansrecht omdat wij kunnen denken. Het is m.i. hoog tijd dat wij evolueren, anders gaan denken.

De oplossingsrichting: 
- De aarde noem ik een 'kosmisch wonder', en wij zijn de gelukkigen die het nu 'be-leven'. 
- Wij zouden hier in Vrijheid, Overvloed, Respect, Vrede en Liefde kunnen leven, maar momenteel racen wij de andere, verkeerde kant op... 
- Creëer de ideale basisvoorwaarden zodat een pilot gemeenschap van ca. 100,000 mensen hier werkelijk in Vrijheid, Overvloed, Respect, Vrede en Liefde kunnen leven. Een samenleving zonder geld, zelfs zonder ruilhandel. En uiteraard zonder ecologische footprint. Als inspiratie voor de rest van de Wereld! 
- Wij bezitten nu zo gigantisch veel (technologische) kennis, er zijn nog voorraden op aarde, de globale communicatie is momenteel perfect én de globale chaos is nog te overzien...

Kortom, if we want to make a change
Let us do it now... 
Dát is mijn Droom...


Steunen kan! Des te meer mensen mijn Droom steunen, des te groter de kans dat de droom, de boodschap zich verspreidt.
Steun mijn Droom op http://deeljouwdroom.nl/participants/12768


Geen opmerkingen:

Een reactie posten