dinsdag 9 juli 2013

Fighting a multi billion industry...

Toen ik in de zomer van 2008 besloot m’n boek zelf, rechtstreeks, te verkopen, verklaarde iedereen mij voor gek. Een boek verkopen zonder uitgever, én zelfs zonder ISBN, waardoor het niet in de boekhandel verkrijgbaar is; dat kan niet.
Maar m.i. kan internet de schakel zijn tussen mij en m’n lezers.
En trouwens, ik zag geen andere optie; want meerdere bekende uitgevers waren geïnteresseerd, maar IK was niet geïnteresseerd…

Het is nu zomer 2013. De afgelopen jaren heb ik geleerd hoe het is om tegen de belangen van een multi billion business te vechten. Duizenden e-mails heb ik verstuurd naar alle ‘belangrijke’ literaire media (NRC, Volkskrant, Parool, Trouw, VPRO Boeken, DWDD etc etc) maar nog NOOIT heb ik één reactie ontvangen! Zelfs in literaire cafés is mijn roman niet welkom! Onvoorstelbaar. Wat een verziekte, gemaakte wereld! Principes stoppen waar belangen (=geld) begint. De macht van de gevestigde economische belangen (uitgevers/ boekverkopers) is echt onvoorstelbaar groot!
Tien minuten op TV zou waarschijnlijk voldoende zijn geweest…

Maar m’n boek verspreidt zich!! Het gaat weliswaar nog langzaam, maar iedere dag is er inmiddels wel iemand die het boek leest. Het olievlekje groeit. En de recensies zeggen genoeg. Op de website staan inmiddels honderden recensies; de één nog mooier dan de ander.
En allemaal geschreven door volstrekt onbekenden; een zuiver beeld.

De laatste recensie is: ‘een regelrechte aanrader, dit boek! Want als we allemaal ‘Anders gaan denken’ worden alle misstanden die onze maatschappij nu nog in z’n greep lijken te houden – zoals ongelijkheid, machtsmisbruik en eigenbelang – binnen afzienbare tijd opgelost en overbodig’.’

Sinds twee maanden heb ik een Facebook pagina, een grote vooruitgang.
Inmiddels zijn er ca. 10 enthousiaste lezers op FB!
En sinds afgelopen maand is m’n roman (en de Engelse vertaling) wereldwijd verkrijgbaar als eBook!! Opnieuw een grote stap.
In meerdere landen hebben mensen het eBook al gekocht!!

Het boek, en de boodschap, verspreidt zich…
Ik hoop uiteraard dat jij het ook leest. Het is een mooi verhaal. ‘Licht en luchtig’ geschreven. Geen moeilijk boek, maar een ‘lekker’ boek, met ook hilarische momenten. Een boek dat je niet wilt wegleggen...
Het neemt je mee naar een andere wereld, en door de ogen van een ‘andersdenkende’ ontdek je die wereld.

Het spiegelt onze waarden en normen; onze denkkaders. Het zet aan tot overdenking en zelfreflectie. 
En in het spiegelbeeld ontdek je een andere weg... Verrassend, uitdagend, vernieuwend, inspirerend.
Een boek dat iets moois met je doet! 

‘Dit boek laat de ontdekking van een andere weg zien’, schreef de PUBLIEKjury v.d. Gouden Meeuw Literatuurprijs. De vakjury schreef in de e-mail duidelijk dat ik moest vermelden dat het de mening van de publieksjury is...

Tja, economische belangen…

In Liefde en Licht,

Shantah
www.vipassanaweb.nl



Geen opmerkingen:

Een reactie posten